środa, 13 kwietnia 2011

Post-Gaugin

BWA, od 25 marca do 8 maja.

Trwa jedenasta edycja katowickiego Biennale Sztuki organizowanego przez Muzeum Archidiecezjalne i BWA. Hasło księdza Józefa Tischnera "Wobec wartości" do tej pory określało profil kolejnych biennale - dominowały w tematyce problemy etycznego wyboru i postaw wobec śmierci. Semantyczny zasięg gauginowskiego motta obecnej wystawy Skąd przychodzimy? Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy?, pozornie wpisującego się w tę formułę, został jednak przez kuratora ekspozycji Romana Lewandowskiego ograniczony do terenu samej sztuki. Mamy więc dyskusję nie o człowieku, a o kondycji przedstawienia. Zdecydowanie lepiej mówić o rzeczach mniejszych, a z większym sensem.

Wojciech Ćwiertniewicz. Bez tytułu. Obraz jako człowiek naprzeciw nas. Young-Jae Lee. 111 miseczek. Pustych miseczek. Wojciech Gilewicz. Bat Yam. Obraz jako zwykły przedmiot rzucony na pastwę rzeczywistości. Nicole Ahland. Expectare. Fotografia. Wcielenie - światło i ciemność. Guy Vandenbranden. Composition. Grzegorz Szwiertnia. Me son of Gaugin. Jeszcze-nie-sztuka prymitywów. Jadwiga Sawicka. Pracują, kupują, chorują. Tekst jako medium. Wojciech Łazarczyk. Bez tytułu. Konkret zdjęć i obecna podskórnie abstrakcja czarnych form geometrycznych i czarnych form anamorficznych. Kamil Kuskowski. Uczta malarstwa. Wszystkie obrazy mistrzów prezentowane przed nami. W książkach wysuwających się z ram. Ireneusz IR Kulik. Koloryt Polski - Rekonstrukcje. Performance z 14 maja 1972r. Zdjęcie kolorowane, trójwymiarowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz